sobota, 23 listopad 2024

Spis treści

Regulamin konkursu
„75 lat rozstań i powrotów”

I. Organizator i czas trwania konkursu

    1. Organizatorem konkursu „75 lat rozstań i powrotów”, zwanego dalej „Konkursem” jest Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, z siedzibą przy ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 w Warszawie zwane dalej „Organizatorem”.
    1. Konkurs rozpoczyna się 1 lipca 2009 r. i trwa do 30 września 2009 r.
    2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany wyżej wym. terminów.

II. Cel i tematyka konkursu

  1. Celem Konkursu jest zachęcenie do czynnego udziału w obchodach rocznicy powstania warszawskiego lotniska i wyrażenie poprzez fotografię emocji związanych z hasłem „75 lat rozstań i powrotów”.
  2. Tematyka Konkursu opiera się na interpretacji hasła „75 lat rozstań i powrotów” zarówno w kontekście relacji międzyludzkich, podróży, jak również skojarzeń związanych z lotniskiem.

III. Uczestnicy konkursu

  1. Uczestnikiem Konkursu może być każdy z wyjątkiem pracowników Biura Public Relations Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, członków komisji konkursowej, członków ich rodzin i osób im najbliższych w rozumieniu przepisów z art. 115 § 11 Kodeksu Karnego.
  2. Osoby, które posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w tym osoby, które nie ukończyły 18 lat mogą wziąć udział w Konkursie za zgodą rodziców lub innych przedstawicieli ustawowych.

IV. Zgłaszanie prac

  1. Aby wziąć udział w Konkursie należy przesłać w zamkniętej kopercie oznaczonej godłem (znakiem/symbolem identyfikującym autora zdjęć zachowującym jego anonimowość – osoba biorąca udział w konkursie sama nadaje własny symbol) zgłoszenie zawierające:
    • maksymalnie 3 prace o wymiarach 18 x 24 cm lub większe (maksymalnie 30 x 40 cm),
    • własnoręcznie wypełnioną i podpisaną Kartę uczestnika konkursu, zapakowaną w mniejszą kopertę oznaczoną godłem. Karta uczestnika konkursu zamieszczona będzie na stronie www.lotnisko-chopina.pl.
  2. Każda z nadesłanych fotografii musi zawierać na odwrocie, w górnej części następujący opis:
    • godło (własny symbol, znak),
    • numer telefonu
    • tytuł fotografii
    • datę i miejsce wykonania fotografii
  3. Zgłoszenia prac będą przyjmowane od 1 lipca do 30 sierpnia 2009 r. Decyduje data stempla pocztowego.
  4. Zgłoszenia należy przesyłać na adres:

    Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”
    Biuro Public Relations
    Ul. 17 Stycznia 49
    02-146 Warszawa

    koniecznie z dopiskiem: „Konkurs fotograficzny „75 lat rozstań i powrotów”.

  5. Fotografie zgłaszane na Konkurs muszą być osobistym dziełem autorów i nie mogą naruszać prawa, w tym w szczególności dóbr osobistych osób trzecich, a także ogólnie przyjętych norm obyczajowych.
  6. Uczestnik Konkursu oświadcza, że dysponuje zgodą osób przedstawionych na zdjęciach na wykorzystanie ich wizerunku.
  7. Fotografie zgłaszane na Konkurs nie mogą być wcześniej nagradzane w żadnym innym konkursie.
  8. W przypadku osób, o których jest mowa w punkcie III. 2, zgłoszenie powinno zawierać zgodę rodziców lub opiekunów na udział w konkursie.
  9. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, nie doręczenia, opóźnienia w doręczeniu, zniszczenie lub zgubienie zgłoszenia podczas transportu.
  10. Zwycięzcy i osoby wyróżnione zobowiązują się do nadesłania drogą elektroniczną na adres m.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przekazania na innym nośniku (np. płyta CD) zdjęć w rozdzielczości umożliwiającej wydruk w wysokiej jakości (min 300 dpi).

V. Ocena prac i rozstrzygnięcie konkursu

  1. Wszystkie zdjęcia nadesłane do Konkursu podlegają ocenie Jury powołanego przez Organizatora.
  2. Jury dokonuje oceny po zakończeniu okresu trwania Konkursu biorąc pod uwagę interpretację tematu oraz jakość, oryginalność, wyjątkowość nadesłanych fotografii.
  3. Spośród nadesłanych prac Jury wybierze trzy prace, za które przyzna nagrody: I, II, III.
  4. Jury przyzna również wyróżnienia honorowe – o ilości wyróżnień Jury zadecyduje podczas obrad.
  5. Decyzje Jury są ostateczne i prawnie wiążące dla organizatorów i wszystkich uczestników Konkursu.
  6. O decyzji Jury nagrodzone i wyróżnione osoby zostaną powiadomione telefonicznie i drogą elektroniczną.
  7. O decyzji Jury nagrodzone i wyróżnione osoby zostaną powiadomione telefonicznie i drogą elektroniczną.
  8. Zwycięskie i wyróżnione prace zostaną zamieszczone w galerii na stronie www.lotnisko-chopina.pl oraz na wystawie w Hali Odlotów T2 Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie.
  9. Uroczyste ogłoszenie zwycięzców i osób wyróżnionych oraz wręczenie nagród nastąpi podczas otwarcia wystawy w strefie T2 Portu Lotniczego im. F Chopina w Warszawie.

VI. Nagrody

  1. Zwycięzcy Konkursu otrzymują od Organizatora następujące nagrody:
    • (za zajęcie) I (miejsca) – 10 000 zł (dziesięć tysięcy złotych)
    • (za zajęcie) II (miejsca) – 6 500 zł (sześć tysięcy pięćset złotych)
    • (za zajęcie) III (miejsca) – 3 500 zł (trzy tysiące pięćset złotych)
  2. Zwycięzcom Konkursu podczas uroczystego wręczenia nagród zostaną wręczone symboliczne czeki – równowartość nagrody zostanie w ciągu 5 dni roboczych przelana na nr kont podane przez Zwycięzców.
  3. Związek Polskich Artystów Fotografików ufunduje dodatkową nagrodę w postaci rocznej nauki w Studium Fotografii działającym przy ZPAF.
  4. Wydawca magazynu FOTO ufunduje dla zwycięzców roczne prenumeraty miesięcznika FOTO.

VII. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie www.lotnisko-chopina.pl w zakładce poświęconej obchodom rocznicy lotniska.
  2. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  3. Konkurs nie jest „grą losową” w rozumieniu ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 68, poz. 341, z późn. zm.)
  4. Zgłoszenie fotografii do Konkursu i podpisanie Karty Uczestnika Konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem przez uczestnika Konkursu warunków niniejszego regulaminu.