sobota, 27 kwiecień 2024

Spis treści

Patronat miesięcznika FOTO

W październiku ruszają pięciomiesięczne warsztaty „Akademia fotoreportażu”, pod kierunkiem Andrzeja Zygmuntowicza, który wychował kilkanastu fotoreporterów młodego pokolenia, zdobywców nagród na World Press Photo oraz Grand Press Photo. Udział w tym kursie to szansa, by dołączyć do tego grona zwłaszcza, że wykładowcami będą także członkowie agencji Napo Images. Zapisy są ...

Patronat miesięcznika FOTO

W październiku ruszają pięciomiesięczne warsztaty „Akademia fotoreportażu”, pod kierunkiem Andrzeja Zygmuntowicza, który wychował kilkanastu fotoreporterów młodego pokolenia, zdobywców nagród na World Press Photo oraz Grand Press Photo. Udział w tym kursie to szansa, by dołączyć do tego grona zwłaszcza, że wykładowcami będą także członkowie agencji Napo Images. Zapisy są już przyjmowane.

Profesjonalna kadra, atrakcyjny przystosowany do realiów rynkowych program, połączenie teorii i praktyki, intensywny tryb zajęć, dogodne terminy zjazdów – w soboty i niedziele oraz przyjazna i życzliwa atmosfera to tylko niektóre elementy nowej oferty Fundacji na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego, działającej przy Instytucie Dziennikarstwa UW.

Akademia fotoreportażu obejmuje 85 godzin zajęć zarówno teoretycznych i praktycznych w terminie między październikiem 2009 roku a lutym 2010 roku.

Program zajęć realizowany jest w czasie comiesięcznych zjazdów oraz jednego trzydniowego pleneru i obejmuje:

A. Teoria, estetyka i historia fotoreportażu (Andrzej Zygmuntowicz)

1. Gatunki fotografii rzeczywistości – ilustracja, fotodokument, fotoreportaż, fotoesej.

2. Miejsca publikacji fotografii rzeczywistości – prasa, internet, album.

3. Estetyka współczesnego fotoreportażu a przekaz treści. Między biegłością warsztatową a plastycznym uwodzeniem widza. Od budowy pojedynczego kadru do narracji informacyjno – estetyczno – emocjonalnej w wielozdjęciowej wypowiedzi.

4. Role fotoreportażu informacja, urabianie odbiorcy, dzieło sztuki.

5. Rzeczywistość jako nieskończoność tematów – codzienność, oswajanie innego, wydarzenie, skandal i sensacja.

6. Zarys historii fotoreportażu. Od skromnych możliwości warsztatowych w XIX wieku, przez dominację fotoreportażu w prasie lat 40-70tych XX wieku, po powolne odchodzenie do pozaprasowej przestrzeni na koniec XX wieku i odnajdowanie się w nowej przestrzeni Internetu.