Miesięcznik Foto należy do opiniotwórczego stowarzyszenia wydawców prasy fotograficznej TIPA (Technical Image Press Association)
TIPA
Strona główna Vademecum fotografii Kompozycja obrazu fotograficznego (cz. III)
poniedziałek, 23 listopada 2020

Kompozycja obrazu fotograficznego (cz. III)
czwartek, 25 czerwca 2009 11:41    Drukuj Email
Zobacz wieksze!

Zobacz wieksze!

Zdjęcie wykonane z wyjątkowo niewygodnej pozycji – trzeba było mocno wychylić się za balustradę. Chłopiec i ludzie za nim znajdują się w okolicy jednego z „mocnych punktów”, natomiast jedno ze zwierząt w okolicy drugiego.

Choć teoria mocnych punktów obrazu wyklucza kompozycję symetryczną i centralną, to jeżeli jest to uzasadnione względami plastycznymi i estetycznymi nie należy jej unikać. W naturze rzadko możemy napotkać tematy, które można ująć w ramy kompozycji symetrycznej stąd też warto przyswoić sobie reguły „złotego podziału” i starać się stosować je w miarę możliwości podczas wykonywania zdjęć. Nie jest to łatwe. Wszak fotografia, to nie malarstwo – nie możemy do końca decydować, w którym miejscu obrazu znajdzie się główny obiekt. Czasami po prostu nie ma na to czasu.



 

Dodaj komentarz

Kod antysapmowy
Odśwież