z okazji 75-lecia Polpharmy rozstrzygnięty!
Konkurs na plakat jubileuszowy, zorganizowany z okazji 75-lecia istnienia firmy POLPHARMA został rozstrzygnięty. Patronat honorowy nad konkursem, który nosił tytuł LUDZIE POMAGAJĄ LUDZIOM JUŻ 75 LAT, sprawowali znani artyści: …
z okazji 75-lecia Polpharmy rozstrzygnięty!
Konkurs na plakat jubileuszowy, zorganizowany z okazji 75-lecia istnienia firmy POLPHARMA został rozstrzygnięty. Patronat honorowy nad konkursem, który nosił tytuł LUDZIE POMAGAJĄ LUDZIOM JUŻ 75 LAT, sprawowali znani artyści: Ryszard Horowitz, Lech Majewski, Rafał Olbiński i Andrzej Pągowski.
Zadaniem uczestników było zaprojektowanie
Do konkursu zgłoszono 203 prace. Zdaniem członka jury prof. Lecha Majewskiego jest to bardzo duża liczba, zważywszy na trudny temat konkursu. Oceniając ogólny poziom nadesłanych prac prof. Majewski podkreślił, że temat został potraktowany bardzo nowocześnie. Wiele prac było bardzo oryginalnych, zarówno pod względem pomysłu, jak i wykonania. Takie właśnie są plakaty nagrodzone przez jury, w którego skład weszli m.in. artyści graficy oraz przedstawiciele firmy Polpharma.
W konkursie zwyciężyła pani Ewelina Wajgert (ASP Gdańsk). Jury oceniło, że jej praca w pełni oddaje hasło konkursu, a jednocześnie widać, że artystka bawiła się tematem. Plakat - to galeria tabletek w różnych życiowych sytuacjach. Każda z przedstawionych tabletek-ludzików posiada swój własny, indywidualny stosunek do leków. – Jedna pomaga na kondycję, druga na miłość, trzecia na bóle kręgosłupa, czwarta na coś innego. Tu jest i dowcip, i ta merytoryczna strona. To nas bawiło, mieliśmy przyjemność w obcowaniu z tym
Drugie miejsce i nagrodę w wysokości 6 000 złotych nagrody otrzymał pan Jacek Staniszewski z Sopotu. Jego plakat został oceniony jako jednocześnie bardzo nowoczesny i nawiązujący do historii, merytoryczny i dowcipny. Członkowie jury zgodnie przyznali, że nawiązuje do historycznej stylistyki, kojarzącej się ze sztuką modernistyczną, ale jest też niezwykle innowacyjny pod względem wykonania. – Najtrudniejsze w plakacie było to, aby rzecz poważną, czyli 75-lecie firmy, która zajmuje się produkcją leków i pomaganiem ludziom, przekazać w dowcipny, nowatorski i zdrowy sposób. Jednocześnie nawiązując do historii i do nowoczesności. I to się tu udało – powiedział podczas obrad jury prof. Lech Majewski - Ten plakat pokazuje inny stosunek do tego wszystkiego, co jest pomocą i co jest zdrowiem – dodał . Zdaniem Andrzeja Pągowskiego nagrodzony plakat pokazuje dobry warsztat graficzny autora: złamanie perspektywy i świetny dobór kolorystyki.
Trzecią nagrodę (w wysokości 3 000 zł) otrzymał Kamil Banach (ASP Poznań). – Za prostotę, klasykę i nawiązanie do starej, dobrej szkoły plakatu – uzasadnił werdykt Andrzej Pągowski. Zdrowie, czystość kreski. Przyjemny w odbiorze i niosący ze sobą przyszłość – dodał. Jury spodobała się „postać” i hasło „75 lat dla zdrowia”, podkreślające, że Polpharma jest po to, aby nieść ludziom zdrowie.
Członkowie jury reprezentujący Polpharmę postanowili także przyznać Nagrodę Specjalną Michałowi Nowakowi (Politechnika Śląska), w wysokości 3 000 zł. Nagrodzony plakat pokazuje, że sukcesy firmy w okresie 75 lat zostały zbudowane zespołowo, zaś u ich podstaw są ludzie i ich wspólna praca. Polpharma stanowi przykład współpracy wielu osób i środowisk, na wielu poziomach i na przestrzeni wielu lat. – Nasi pracownicy będą emocjonalnie identyfikowali się z tym plakatem. Pamiętajmy, że to oni od 75 lat budują naszą firmę. I to jest dla nas bardzo duża wartość, którą doskonale komunikuje wyróżniona praca – uzasadniła wybór Elżbieta Dzikowska z Polpharmy uczestnicząca w obradach jury.
Pięć wyróżnień w wysokości 1 000 zł otrzymali: Jacek Doszyń (ASP Wocław), Maria Kühn (Warszawa), Filip Tofil (ASP Warszawa), Natalia Trepczyk (ASP Gdańsk) oraz Agnieszka Ziemiszewska (ASP Warszawa). Prof. Lech Majewski argumentując wybór wyróżnień powiedział: Zależało nam, by prace te były różnorodne, ciekawe i jednocześnie wyrażały wszystko to, z czym kojarzy się Polpharma: zdrowie, zaufanie, bezpieczeństwo, pomoc, ciężka i dobra praca(…). Pamiętajmy, że Polpharma jest firmą bardzo optymistyczną i tak powinna być postrzegana dzięki tym plakatom.