wtorek, 19 marzec 2024
Rusza kolejna edycja konkursu

ArtAwardLogo_080Firma Henkel po raz jedenasty zaprasza artystów z  23 krajów z regionu Europy Środkowo Wschodniej, w tym z Polski, do udziału w prestiżowym konkursie Henkel Art.Award. Na zwycięzcę czekają wartościowe nagrody, przyznawane we współpracy  …

Rusza kolejna edycja konkursu

ArtAwardLogo_

Firma Henkel po raz jedenasty zaprasza artystów z  23 krajów z regionu Europy Środkowo Wschodniej, w tym z Polski, do udziału w prestiżowym konkursie Henkel Art.Award. Na zwycięzcę czekają wartościowe nagrody, przyznawane we współpracy z organizacją KulturKontakt Austria i wiedeńskim Muzeum Sztuki Współczesnej Stiftung Ludwig Wien (MUMOK): czek na 7 tysięcy euro oraz indywidualne wystawy - w wiedeńskim MUMOK oraz w kraju ojczystym laureata. Łączna wartość tegorocznych nagród wyniesie 35 tysięcy euro.

Prestiżowe wyróżnienie przypadnie artyście, który zachwyci jury swoimi wyjątkowymi, innowacyjnymi dziełami. Zgłoszenia konkursowe mogą przesyłać twórcy sztuk wizualnych w wieku 18-40 lat, zajmujący się malarstwem, rysunkiem, fotografią, wideo i instalacjami. Tematyka prac jest dowolna, organizatorzy czekają na aplikacje do 25 maja.

Konkurs przebiega w dwóch etapach – krajowym i międzynarodowym. W etapie krajowym Henkel Art.Award. 2012, organizowanym przez Henkel Polska, prace artystów oceniać będą członkowie niezależnego polskiego jury. Zbierze się ono w czerwcu, aby wyłonić jednego finalistę z Polski. Aplikacja rodzimego laureata, podobnie jak finałowe zgłoszenia z pozostałych krajów, zostanie wysłana do Wiednia. Tam latem międzynarodowe jury ekspertów wskaże spośród wszystkich zgłoszeń pięciu finalistów międzynarodowego etapu. Nazwisko zwycięzcy nagrody głównej poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie w październiku 2012 r. we wnętrzach wiedeńskiego muzeum MUMOK.

Tegoroczny polski finalista konkursu, niezależnie od wyniku w etapie międzynarodowym, otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych.

„Co roku otrzymujemy bardzo dużo zgłoszeń polskich artystów w konkursie, a niektórzy z nich mogą się pochwalić ogromnymi sukcesami, jak na przykład Maks Cieślak, zdobywca głównej nagrody w 2010 roku. W obecnej edycji także czekamy na innowacyjne i wyjątkowe prace rodzimych twórców, przed którymi otwiera się szansa zaprezentowania swojej twórczości w środowisku międzynarodowym – mówi Dorota Strosznajder, koordynatorka konkursu z ramienia Henkel Polska.

HAA 2012

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Prawidłowe zgłoszenie powinno zawierać: 
- Życiorys oraz podsumowanie kariery artystycznej, w tym edukacja i wystawy (w języku angielskim lub niemieckim)
- 3-5 reprodukcji prac - nie oryginałów!
- zgłoszenia z zakresu malarstwa, rysunku i fotografii: reprodukcje muszą być przesłane w postaci zdjęć, teczek lub katalogów artystycznych (ich maksymalny format to A3), organizatorzy nie przyjmują zgłoszeń z tego zakresu w postaci CD lub DVD,
- zgłoszenia z dziedzin wideo i instalacji mogą być przesłane wyłącznie w formie płyt DVD i mogą trwać maksymalnie 10 minut.

Pozostałe informacje:
- Wszystkie prace powinny być stworzone po 1 stycznia 2009 roku.
- Obowiązuje limit wieku 18 - 40 lat (artysta nie może mieć ukończonych 40 lat do czasu gali w październiku 2012 roku).
- Prace mogą zgłaszać artyści z następujących krajów: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Kazachstan, Kosowo, Litwa, Łotwa, Macedonia, Mołdawia, Polska, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Ukraina oraz Węgry.

Zgłoszenia do konkursu Henkel Art.Award. 2012 przyjmowane są do 25 maja 2012 r. (decyduje data stempla pocztowego) pod adresem:
Henkel Art.Award. 2012
Solski Burson-Marsteller Sp. z o. o.
Krakowskie Przedmieście 47/51
00-071 Warszawa

Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć pod adresem www.henkel.pl, http://artaward.henkel-cee.com lub www.facebook.com/HenkelArtAward.



Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 48 tysięcy pracowników. W 2010 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,1 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 1,86 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX a sama spółka jest ujmowana w rankingu Fortune Global 500.