Pierwsza w Polsce galeria pop-up | |||
|
Formuła POP’up to nowatorska forma eventu zdobywająca popularność na świecie. Oznacza wydarzenie – sklep lub galerię, które pojawia się w danym miejscu na kilka godzin lub dni. Wyskakuje i znika jak okienka pop up w Internecie. Pierwszą w Polsce galerią typu pop-up, gdzie prezentowany będzie projekt Absolutna Przestrzeń staną się kawiarnia Między Nami, w centrum Warszawy oraz były Instytut Weterynarii na Pradze. Uznany projektant, Tomek Rygalik zaprojektował przestrzeń wypełniajaca wnętrze klubu, ktora dynamicznie wychodzi poza jego obszar zajmując fragment ulicy. Wbudowany w istniejaca strukturę obiekt architektoniczny pełen nieregularnych załamań, przypomina swoim kształtem strukturę lodu. W tym samym czasie, w byłym Instytucie Weterynarii, po drugiej stronie Wisły, pojawi się dalszy ciąg abstrakcyjnego obiektu, który niekontrolowanie wyjdzie poza swoje fizyczne ramy. Osoby przebywające w dwóch lokalizacjach będą mogły komunikować się ze sobą oraz oglądać co się dzieje w instalacji na drugim brzegu Wisły. Przestrzeń interakcji stanie się łącznikiem prawego i lewego brzegu Wisły. Jeden z elementów projektu Absolutna Przestrzeń, to tafla interaktywnego, kolorowego szkła, która łączy osoby w dwóch odległych lokalizacjach. Projekt Absolutna Przestrzeń będzie można oglądać w dniach w kawiarni Między Nami, Warszawa, ul. Bracka 20 oraz w dawnym Instytucie Weterynarii, Warszawa, ul. Grochowska 272. Tomek Rygalik i Philip Worthington poznali się na studiach w prestiżowej Royal College of Art w Londynie. Tomek Rygalik prowadzi własne studio projektowe, ma na swoim koncie wiele międzynarodowych nagród i wdrożonych produktów. Współpracuje m.in. z Moroso, Artek, Iker, Noti, Heal’s, ABR, Ideal Standard. Prowadzi pracownię projektowania na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (PG13). Jego projekty prezentowane były na wielu wystawach, m.in. w Berlinie, Londynie, Mediolanie, Monachium, Nowym Jorku, Tokyo, Walencji.Długa lista publikacji zawiera m.in. takie tytuły jak Blueprint, Experimenta, ICON, Interni, Wallpaper, a także New York Times i Financial Times. Philip Worthington, specjalizuje się w nieznanej w Polsce dziedzinie Interaction Design. Jego prace pokazywano m.in w: V&A and Design Museum w Londynie czy publikowano w Icon Magazine. Jest konsultantem firmy SONY, IBM w prowadzeniu badań nad projektami o charakterze innowacyjnym. Wykłada na uczelniach artystycznych w Londynie i w Nowym Yorku. ( 0 Votes ) |