piątek, 19 kwiecień 2024

Spis treści

FOTOGRAFIA CYFROWA 9/2009W najnowszym numerze:

• premiery 16 aparatów cyfrowych

• cyfrowe ramki do prezentacji zdjęć i nie tylko - wademekum kupującego i przegląd rynkowej oferty,

• testy aparatów: Sony A330, Olympus mju-9000,

• test telefonu Samsung Ultra Touch,

• rynkowe nowości, konkursy i podręczny słownik

Zobacz większe!Gorący koniec lata

Wakacje się skończyły, czas zacząć oglądać zdjęcia, oczywiście naj­ważniejsze są odbitki lub wydruki. Ale gdy mamy do czynienia z fotografią cyfrową siłą rzeczy wszystkich ciągnie do prezentacji bardziej nowoczesnych. A temu służyć mogą cyfrowe ramki, o których piszemy w tej edycji wademekum kupującego. Każdy znajdzie tam informacje, które pomogą zdecydować się na najbardziej optymalny zakup.

Tymczasem w fotograficznym świecie zawrzało. Teraz dopiero widać jaką bolączką jest napięty harmonogram wydawniczy. Premiery nowych modeli aparatów cyfrowych – kompaktów, lustrzanek i tych trzecich odbywają się niemal co drugi dzień. W tym numerze „Fotogra­fii?Cyfrowej” prezentujemy pierwsze wrażenia z fotografowania Sony?a550 – a przecież są jeszcze dwa nowe modele, w tym pełnoklatkowa Sony a850 i dwa kompakty Sony, w których po raz pierwszy zastosowana została matryca Exmor R CMOS, znana z kamer cyfrowych. Znamy już nowe modele Canona – kompakty i lustrzankę oznaczoną symbolem EOS 7D. Nowy aparat zaprezentował też Panasonic – to kolejny model z palety Micro Cztery Trzecie, tym razem GF1. Fotografuje, potrafi filmować w systemie HD i jest przeznaczony dla miłośników przedmiotów eleganckich.

Zaprezentowaliśmy 16 premierowych aparatów fotograficznych, co najmniej kilka stoi w kolejce, bo dzień premiery nastąpił zbyt późno. Co?to oznacza dla przeciętnego fotoamatora? Ano przede wszystkim to, że oferta miast się kurczyć ze względu na kryzys, nieustannie się po­szerza. Tym samym starsze modele powinny tanieć, by zrobić miejsce dla nowych, mamy do czynienia z coraz bardziej zaawansowaną technologią, a wybór jest niesłychanie bogaty. Tyle teoria.

Praktyka spotkania klienta ze sprzedawcą jest może bardziej brutalna, trzeba wiele wysiłku, by kupujących przekonać do produktu. A udaje się ta sztuka niewielu firmom, co potwierdzają badania rynkowe.

Pozostałym trzeba życzyć równie wielkiej determinacji, bo życie (i rynek) nie znosi próżni, na miejsce w pierwszym szeregu czeka niecierpliwa kolejka.

Zbigniew Włodarski

spis treści