piątek, 22 listopad 2024

2 lipca 2014 r. w Gliwicach zmarł Jerzy Lewczyński  wyjątkowa postać polskiej fotografii. Członek ZPAF w Okręgu Śląskim od 1958 roku.

jerzy lewczynski

fot. Arkadiusz Ławrywianiec, Katowice 2012

Jerzy Lewczyński urodził sie 14 marca 1924 w Tomaszowie Lubelskim. Studiował na Politechnice Śląskiej w Gliwicach w latach 1945-1951. W 1958 roku został członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików, a wcześniej w 1951 - Gliwickiego Towarzystwa Fotograficznego. W latach 80. i 90. minionego stulecia wielokrotnie wchodził w skład Rady Artystycznej ZPAF. Od 1988 do 1993 roku był wykładowcą Wyższego Studium Fotografii ZPAF w Warszawie.
Fotografię uprawiał amatorsko od II wojny światowej, ale poważniej zainteresował się nią na początku lat 50., tworząc także prace socrealistyczne. W latach 1957-1960 był członkiem nieformalnej grupy, w której działał także Zdzisław Beksiński i Bronisław Schlabs. Współtworzył z nimi nurt nazwany "antyfotografią". Zaprezentowane w 1959 roku na "pokazie zamkniętym" prace uznano za brutalne i antyestetyczne. Później prezentował swą twórczość m. in. na wystawach "Fotografia subiektywna" (1968) i "Fotografowie poszukujący" (1971), "Stany graniczne fotografii" (1977).
20 lat temu Jerzy Lewczyński sformułował ostatecznie teoretyczną koncepcję „archeologii fotografii”, nad którą pracował od końca lat 60. – Archeologią fotografii nazywam działania, których celem jest odkrywanie, badanie i komentowanie zdarzeń, faktów, sytuacji dziejących się dawniej w tzw. przeszłości fotograficznej. Dzięki fotografii, ciągłość wizualnego kontaktu z przeszłością stwarza możliwości poszerzania oddziaływania dawnych warstw kulturotwórczych na dzisiejsze – mówił o tym.
Zajmował się także historią fotografii i krytyką oraz publicystyką związaną z fotografią. Od końca lat 60. XX wieku rozwijał własny styl, pełen odniesień do fotografii amatorskiej, w tym własnej rodzinnej, sięgającej czasów dzieciństwa i przeżyć wojennych. Według krytyków, działania Lewczyńskiego wyprzedziły zainteresowania artystyczne związane z pojęciem fotografii jako "zbiorowej pamięci" czy "archiwum historii", popularne w światowej fotografii od lat 80. W latach 80. i 90. oraz na początku XXI wieku tworzył prace komentujące specyficzną polską rzeczywistość. Odkrył trzy niezwykle cenne archiwalne zbiory: zdjęcia XIX- wiecznego fotografa i podróżnika z Gliwic Wilhelma von Blandowskiego, Józefa Eisenbacha - aptekarza z Sanoka fotografującego w pierwszych dziesięcioleciach XX wieku oraz Feliksa Łukowskiego, dokumentującego zamojską wieś w czasie II wojny światowej.
Prace powstałe stosunkowo niedawno, zwykle kserograficzne reprodukcje różnych dokumentów - niemalże utopijna próba zapisania rzeczywistości w najdrobniejszych jej przejawach także są kontynuacją postawy artysty. Tym próbom towarzyszyło przekonanie Jerzego Lewczyńskiego o bezwzględnej konieczności promowania fotografii. Uważał on medium fotograficzne za uniwersalny instrument do zapisywania oraz tłumaczenia świata. W 1999 roku opublikował "Antologię fotografii polskiej 1839-1989" (Bielsko-Biała 1999), która była pierwszą tego typu publikacją w Polsce.
Prace Jerzego Lewczyńskiego znajdują się w zbiorach Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, Muzeum w Gliwicach, Muzeum Folkwang w Essen czy Musée de l'Elisée w Lozannie, archiwum Fundacji Archeologia Fotografii. Twórczości artysty została poświęcona m. in. monografia Wojciecha Nowickiego "Jerzy Lewczyński. Pamięć obrazu".
Wyróżniony Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis oraz Nagrodą im. Katarzyny Kobro.

Skwer, filia Fabryki Trzciny, zaprasza w dniu 26 czerwca 2014 r. o godzinie 19:00 na otwarcie wystawy Jana Pawła Trzaski zatytułowanej ,,Sześć kontynentów''.

Jan Paweł Trzaska operator filmowy, fotograf i zapalony podróżnik, we właściwy sobie sposób połączył te trzy pasje. Z fotoreporterską zaciekłością dokumentował swe wyprawy, których owoce możemy oglądać na wystawie ,,Sześć Kontynentów”. 

Fotografie z różnych zakątków Ziemi, przeplatają się ze sobą, tworząc wyjątkowo osobisty obraz prezentujący jego widzenia świata.

Na ekspozycję składa się 20 kolorowych zdjęć z pięciu kontynentów, których dopełnienie stanowi fotografia z Australii jako reprezentacja szóstego kontynentu, autorstwa Pawła Tarasiewicza.

Zdjęcia ukazujące Meksyk, zostały zrobione przy okazji kręcenia dokumentu Sen San Juan (2012), którego Jan Paweł Trzaska jest współtwórcą. Film, a co za tym idzie fotografie opowiadają o ludziach mieszkających w górach Sierra Madre, będących ostatnimi reprezentantami prastarej kultury Mixteco.

Również zdjęcia z Afganistanu powstały przy produkcji filmu. Dokument Przeżyć Afganistan (2012) w reżyserii Małgorzaty Imielskiej opowiada historię pięciorga zawodowych żołnierzy, którzy wyruszają na wojnę w ramach polskiego kontyngentu sił NATO.

Jan Paweł Trzaska korzystając z możliwości towarzyszenia żołnierzom podczas patroli, uchwycił w obiektywie życie tamtejszych mieszkańców.
Tematem przewodnim prezentowanych fotografii jest człowiek uwikłany w swą kulturę oraz nostalgiczny horyzontalny pejzaż, gdzie charakterystycznym, powtarzającym się motywem jest sztafaż. Postacie ludzkie, zwierzęta oraz dodatkowe wątki uzupełniają wyważoną kompozycję, pogłębiając tło i nadając tym zdjęciom skali.

Uderzająca jest również harmonia kolorów, błyskotliwość ujęcia i wszechogarniająca niemal wszystkie kompozycje przestrzeń.

Wystawa czynna do 1 lipca 2014 r.


Wystawie towarzyszyć będzie charytatywna aukcja internetowa. Dochód zostanie przekazany Stowarzyszeniu Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących "Tęcza". Zdjęcia można licytować już dwa tygodnie przed otwarciem wystawy na platformie internetowej Allegro pod nazwą użytkownika:  aukcja_tecza (Aby zobaczyć aukcje tego użytkownika, proszę kliknąć w link)

plakat-online-szesc-kontynentow-jpg-03062014142820

 Afganistan

Kolumbia

Meksyk

Norwegia

Znamy wyniki konkursu na Fotograficzną Publikację Roku 2014. Jury drugiej edycji wznowionego konkursu przyznało dwie nagrody. Tytuł najlepszej fotograficznej publikacji roku trafił do Bownika za Dissasembly projektu graficznego Bownika i Honzy Zamojskiego, a nagrodę specjalną w kategorii self-publishing otrzymała Magda Buczek za Justina&co.uk. Autorka współpracowała przy projekcie z Emilią Obrzut.

W konkursie wzięło udział dwadzieścia jeden publikacji. Nagrodą główną jest voucher Empresse na 3000 zł, a nagroda specjalna to voucher Empresse na 2000 zł.

Nagroda Główna – Nagroda Imienia Krzyśka Makowskiego

Disassembly, Bownik
„Album został nagrodzony przede wszystkim za twórcze wykorzystanie medium, jakim jest książka fotograficzna. Za bezprecedensowe na polskim rynku wydawniczym ujęcie fotografii w publikacji. Książka nie streszcza ani nie podsumowuje dotychczasowej pracy nad projektem, jest jego kolejnym, ważnym elementem. W subtelny sposób prezentuje proces pracy artystycznej nad projektem, nie odsłaniając wszystkich jego tajemnic. (…) Nagradzamy Dissasembly za wyjątkową fuzję pomysłów oraz za nowatorską i niedosłowną prezentację projektu fotograficznego”.

Wydawca: Mundin
Projekt graficzny: Bownik, Honza Zamojski
Redakcja: Bownik, Honza Zamojski
Nakład: 700 PL/350 ANG/ 30 wersja limitowana

Nagroda Specjalna Za Self-Publishing

Justina&co.uk, Magda Buczek
„Zakładki, przekładki, brokat i wszelkie dodatkowe elementy doskonale wpisują się w historię, którą opowiadają autorka i bohaterka książki. „Justynę” doceniamy zatem za niezwykłą szczerość i konsekwencję. Self-publishing w wydaniu Magdy Buczek ujął nas przede wszystkim spójnością tematu i formy. Jest to doskonałe podsumowanie wieloletniej pracy autorki, która w spójny sposób prezentuje temat i nie boi się ekstrawagancji.”

projekt graficzny / graphic design: Magda Buczek, Emilia Obrzut (Obszar Roboczy)
nakład: 8 sztuk
redakcja: Magda Buczek

W 2013 roku nagrody zdobyły Miejsce Odległe kolektywu Sputnik Photos (wyd. Centrum Nauki Kopernik( oraz Brutal Michała Łuczaka – obie zaprojektowane przez Anię Nałęcką.

Wystawę książek finalistów i zwycięzców można oglądać z centrum festiwalowym Fotofestiwalu na ul. Tymienieckiego 3 do 15 czerwca.

fpr

 

JURY
• Andrzej Kramarz – fotograf, wykładowca, kurator i edytor książek fotograficznych,
• Adam Mazur – historyk sztuki, krytyk, niezależny kurator,
• Magdalena Heliasz – projektantka, kuratorka, twórczyni rocznika Print Control,
• Edgar Bąk – projektant graficzny,
• Paweł Rubkiewicz – współtwórca księgarni artystycznej Bookoff,
• Joanna Kinowska – kuratorka związana z Leica Gallery, twórczyni magazynu Miejsce Fotografii,
• Marta Szymańska – dyrektor programowa Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi.

Publikacje biorące udział w konkursie:

Dissasembly, Bownik
wydawca: Mundin
projekt graficzny: Bownik, Honza Zamojski

Swell, Mateusz Sarełło
wydawca: Instytut Kultury Wizualnej
projekt graficzny: Ania Nałęcka (Tapir Book Design)

Justina&co.uk, Magda Buczek
self publishing
projekt graficzny: Magda Buczek, Emilia Obrzut (Obszar Roboczy)

Route 66 PL, Łukasz Gniadek
self-publishing, Neue Welt
projekt graficzny: Łukasz Gniadek

Karczeby, Adam Pańczuk
self-publishing
projekt graficzny: Ania Nałęcka (Tapir Book Design)

Fotografie 1924-1939, Wiesław Rakowski
wydawca: Instytut Środowiska Rolniczego i Leśnego Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu
projekt graficzny: Michał Sita, Bartosz Fasiecki

Lives of the Unholy, Krzysztof Pijarski
wydawca: Fundacja Archeologia Fotografii, Fotohof Edition
projekt graficzny: Ania Nałęcka (Tapir Book Design)

Stocznia, Michał Szlaga
wydawca: Fundacja Karrenwall
projekt graficzny: Olga Łebkowska

Negative Book, Aneta Grzeszykowska
wydawca: Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki
projekt graficzny: Michał Kaczyński

Requiem, Maciej Fiszer
wydawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
projekt graficzny: Piotr Zdanowicz

Body Structures, Zbigniew Dłubak
wydawca: Fundacja Archeologia Fotografii
projekt graficzny: Jakub Certowicz

Jestem z Polski, Wojtek Wieteska
wydawca: WWPhoto
projekt graficzny: Jan Stefański, Lauren Thornson

Albom.pl, praca zbiorowa
wydawca: Stowarzyszenie Edukacji Kulturalnej „Widok”
projekt graficzny: PLaJSTER – Jerzy Osiennik

Hotel Silesia, Matteo Terzaghi i Marco Zuercher
wydawca: Czytelnia Sztuki, Muzeum w Gliwicach
projekt graficzny: Marco Zuercher

Biegun, Maurycy Stankiewicz
wydawca: Paper Beats Rock
projekt graficzny: Martyna Wyrzykowska

12 twarzy / faces, Filip Ćwik
self-publishing
projekt graficzny: Ania Nałęcka (Tapir Book Design)

Song to Sing When I’m Lonely, Patryk Wiśniewski
self-publishing
projekt graficzny: Patryk Wiśniewski

20 lat Fotografii PWSFtviT, praca zbiorowa
wydawca: Wydawnictwo Biblioteki Ośrodka Informacji Filmowej PWSFTviT
projekt graficzny: Tomek Głowacki, Małgorzata Frąckiewicz (Poważne Studio)

W służbie narodu [taniec], Katarzyna Iwańska
self-publishing
projekt graficzny: Katarzyna Iwańska

Nieodwracalne, Maciek Nabrdalik
wydawca: Exit Zero Publishing
projekt graficzny: Ania Nałęcka (Tapir Book Design)

Anima. Obrazy z Arfryki, Magda Hueckel
wydawca: Verbum Sp. z o.o. / Galeria Piekary
projekt graficzny: Ryszard Bienert

 

 

Kampania „Poznaj swoją Naturę” to kolejna inicjatywa Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, której celem jest popularyzacja wiedzy i dzielenie się doświadczeniami dotyczącymi współistnienia człowieka z przyrodą w obszarach Natura 2000. Konkurs na najpiękniejszy obszar Natura 2000 współorganizowany przez Związek Polskich Fotografów Przyrody wspierał realizację tego celu.

W ramach kampanii „Poznaj swoją Naturę” mamy doskonałą okazję, aby oglądać wystawę pokonkursową podczas 15 spotkań informacyjnych oraz 5 imprez lokalnych, które zaplanowano
w wybranych miejscowościach należących do obszarów Natura 2000.

W ramach kampanii „Poznaj swoją Naturę” zachęcamy do odkrywania niezwykłych obszarów Natura 2000. Ci, którzy nie mają w planach podróży, mogą je podziwiać także na zdjęciach. Doskonałą ku temu okazją są wystawy fotograficzne ze zdjęciami laureatów konkursu „Najpiękniejszy Obszar Natura 2000” organizowane podczas wydarzeń lokalnych towarzyszących kampanii. 

Zwycięskie prace konkursowe możemy także zobaczyć na stronie internetowej kampanii „Poznaj swoją Naturę”: http://poznajnature.pl/konkursfotograficzny-informacje. Jury oceniało fotografie
w czterech kategoriach:

• I kategoria: „Człowiek i Natura”- koegzystencja i współdziałanie człowieka i przyrody na obszarach Natura 2000, wcielenie idei zrównoważonego rozwoju, znaczenie ochrony
i bogactwa przyrodniczego dla przyszłych pokoleń.

• II kategoria: „Oblicza natury”- fotografie przedstawiające pejzaże, krajobrazy, piękno przyrody i bioróżnorodność na obszarach Natura 2000.

• III kategoria: „Piękno chronione” – fotografie przedstawiające gatunki zwierząt i ptaków objętych ochroną w ramach sieci Natura 2000.

• IV kategoria: „Piękno Natury” – fotografie przedstawiające indywidualne i nowatorskie spojrzenia na sieć Natura 2000, jak również fotografie przedstawiające układy i formy występujące naturalnie w środowisku, fotografie makro i fotografie z lotu ptaka.

Oglądając prace konkursowe przedstawiające najpiękniejsze obszary Natura 2000 poznajemy ciekawe zakątki Polski. Może skłoni to nas do podróży, by zobaczyć je na żywo?
Szczegóły dotyczące kampanii „Poznaj swoją Naturę” dostępne są na stronie: www.poznajnature.pl oraz portalu Facebook: www.facebook.com/poznajnature .
Konkurs „Najpiękniejszy Obszar Natura 2000” organizowany był w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej „Poznaj swoją Naturę”, współfinansowanej przez Unię Europejską ze środków instrumentu finansowego LIFE+ oraz ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Partnerem konkursu był Związek Polskich Fotografów Przyrody.

Patronat medialny sprawowali Radio Zet i National Geographic; Rolę Ambasadora pełniła Beata Pawlikowska.

 

Minus 20 stopni Bartosz Dubiel Oblicza natury

Minus 20 stopni. Bartosz Dubiel - Oblicza natury

 

Precyzja Piotr Chara Piekno chronione

 

Precyzja. Piotr Chara - Piękno chronione

 

Jesienne abstrakcje Piotr Chara Piekno natury

Jesienne abstrakcje. Piotr Chara- Piekno natury

 

Droga Piotr Krzaczkowski Czlowiek i natura

Droga. Piotr Krzaczkowski - Czlowiek i natura

 

logo PsN

 

Szczegółowy harmonogram wszystkich wydarzeń lokalnych, podczas których będzie można obejrzeć wystawę ze zdjęciami laureatów konkursu na najpiękniejszy obszar Natura 2000, przedstawiamy poniżej:

 

Obszar 1 – Puszcza Białowieska

spotkania lokalne

Noc Muzeów - Białowieża

17 maja

 

Piknik Rodzinny - Hajnówka

15 czerwca

 

Noc Kupały – Dubicze Cerkiewne

19 lipca

impreza lokalna

Dni Narwi – Narew

26 lipca

Obszar 2 – Dolina Środkowej Noteci i Kanału Bydgoskiego

spotkania lokalne

Targi „Lato na Wsi” – gm. Nakło nad Notecią  - Minikowo

10 maja

 

Ster Na Bydgoszcz - Bydgoszcz

14 czerwca

 

Dożynki Gminne - Stróżewo

6 września

impreza lokalna

Szamocińskie Dni Muzyki - Szamocin

30 maja

Obszar 3 – Ostoje Nietoperzy Beskidu Wyspowego

spotkania lokalne

Otwarcie Sezonu Turystycznego na Górze Paproć - Góra Paproć (gm. Limanowa)

29 czerwca

 

Smaki Beskidu Wyspowego –Błonia Szczyrzyckie (gm. Jodłownik)

16 sierpnia

 

Święto Owocobrania - Łącko

wrzesień

impreza lokalna

Dni Limanowej - Limanowa

17 sierpnia

Obszar 4 – Małopolski Przełom Wisły

spotkania lokalne

Święto Sadów  - Józefów nad Wisłą

18 maja

 

Święto Wina - Janowiec

24 maja

 

Chmielaki Nadwiślańskie - Wilków

9 sierpnia

impreza lokalna

Piknik Rodzinny – Port w Puławach

27 września

Obszar 5 – Bieszczady

spotkania lokalne

Targi Końskie - Lutowiska

5 lipca

 

Lato w Czarnej – Gmina Czarna

2 sierpnia

 

Agrobieszczady - Lesko

3 sierpnia

impreza lokalna

Inauguracja Solińskiego Lata 2014  - Polańczyk

6 lipca

Więcej informacji udziela:

Monika Jakubiak-Rososzczuk

rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska

tel. kom.: 783-923-727

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Jesteśmy PackshotMe – specjalistami w dziedzinie fotografii produktu. Otwieramy się na nowe możliwości – warsztatowe, eventowe i laboratoryjne.
Jesteśmy studiem fotograficznym, które mieści się w postindustrialnych przestrzeniach WI-MY przy ulicy Piłsudskiego 135, w Łodzi – obok OFF Piotrkowskiej siedzibą twórczych inicjatyw. Oprócz spacerujących tu wciąż duchów Kunitzera i Heinzla, czy echa maszyn przędzalniczych, przekonały nas skupione tu przemysły kreatywne oraz prężnie działające fundacje i spółdzielnie socjalne.

Mamy
Mamy lokal, który jest kompromisem między tym, czym zauroczyła nas WI-MA i tym, kim jesteśmy. Dysponujemy wspaniałą, klimatyczną przestrzenią wystawienniczą, która łączy w sobie elementy dawnej infrastruktury pofabrycznej i nowoczesnego, unistycznego podejścia do fotografii.
Mamy pragnienie zorganizować wydarzenie medialne zatytułowane: „WI-MA w rytmie nowych możliwości”, by pomóc ponad 60 fotografom zaprezentować efekty pleneru fotograficznego na co dzień niedostępnej, zabytkowej przędzalni.
Mamy głębokie przekonanie, że te prace nie mogą trafić do szuflady, tym bardziej, że mają szansę ujrzeć światło dzienne w ramach Fotofestiwalu!

Potrzebujemy
Potrzebujemy Twojej pomocy. Wystarczy, że powiesz o nas znajomym, skrobniesz w mediach społecznościowych lub zasponsorujesz wybierając jedną z naszych propozycji.
Potrzebujemy Twojego zaangażowania dającego radość i satysfakcję. W ten sposób podarujesz nam klucz do wrót wielkiego świata fotografii. Dzięki temu będziemy mogli otworzyć je dla tak licznej grupy fotografów!


Dajemy
Dajemy Ci niezwykłe wydarzenie od 14.06 do 28.06.2014 r.
Dajemy MOŻLIWOŚĆ aktywnego udziału w tworzeniu kultury. Chcemy, abyś wpisał lub wpisała się w RYTM tego eventu. Dodatkową motywacją jest zbliżający się Fotofestiwal, który w tym roku będzie odbywać się również w przestrzeni Wi-My w charakterze Nocy Otwartych Pracowni. Stanowi to szansę na promocję i reklamę w środowisku profesjonalistów oraz pasjonatów w dziedzinie fotografii.


Stwórzmy razem „WI-MĘ w rytmie nowych możliwości” na:
http://wspieramkulture.pl/projekt/648-WI-MA-w-rytmie-nowych-mozliwosci

 

dominik koleda

 

rafal wisniewski

renata jedrasiak

 

 

 

Są miejsca, które jeszcze przed wyjazdem wywołują wyobrażenia o przestrzeniach, z którymi będzie nam dane się zmierzyć. Choć Australia przestała już być Terra Australis Incognita z przeszłości, Diana Lelonek i Marek Kucharski przekroczyli granice tego państwa-kontynentu w podobnym duchu co odkrywcy z minionych wieków.

Podczas przygotowań do wyprawy w głąb lądu słyszeli tylko: Tam i tak nic nie ma. Pomimo próby usytuowania samych siebie w rajskiej scenerii fauny i flory, fotografie zrealizowane podczas podróży sugerują, że obecność ludzka może tam zaistnieć jedynie w postaci śladów nabierających znaczeń związanych z czasem, gdy panowały tylko siły natury. Zestawione w paranaukowy sposób z anonimowymi zdjęciami z innych części świata i reprodukcjami organizmów żywych z naukowych podręczników znalezionych po powrocie, nawiązują do metody pracy przyrodników z XIX wieku. Kontynuują podróż, subiektywnie adaptując teorię ewolucjonizmu zawartą w O powstawaniu gatunków Karola Darwina, według której wszystkie gatunki pochodzą od form wcześniejszych. Zabieg zmazywania słów w książce i zestawienie nowo powstałych fragmentów z obrazami staje się sposobem na sięgnięcie do pierwotnych sił podświadomości, które obraz jest w stanie.

Kuratorzy: Gunia Nowik, Patrick Komorowski


Diana Lelonek (ur. 1988, Katowice)
Studentka fotografii na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Fotografię traktuje jako punkt wyjścia i pole eksperymentu, łącząc ją z innymi mediami. Swoje prace pokazywała m.in. w Chinach, Wielkiej Brytanii, na Biennale Fotografii w Poznaniu, Fotofestiwalu w Łodzi.

Marek Kucharski (ur. 1982, Grudziądz)
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Stypendysta miasta st. Warszawy i Marszałka Województwa Łódzkiego. Zajmuje się sztuką z pogranicza fotografii, video i instalacji. Swoje prace pokazywał m.in. w Niemczech, Indonezji i Australii.

Otwarte:

17.05-15.06.2014,  Czw.-Niedz. 12:00–17:00

Galeria the Greenroom

Kraków, ul. Podzamcze 26/5

ssss

Prezentacja zjawiska fotografii inscenizującej, jednego nurtów fotografii światowej. Punktem wyjścia do jej omówienia będzie refleksja teoretyczna Andreasa Müller-Pohle, organizatora wystawy fotografii niemieckiej „Inscenizacje” (m. in. Warszawa, Wrocław, Poznań 1988) i wydawcy pisma „European Photography”. Wykład poprzedzony zostanie informacją nt. działalności dydaktycznej w zakresie fotografii realizowanej na kierunku „Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych” w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, planowanym utworzeniu studiów: „Fotografia i kreacja przekazu”, a także prowadzonej na uczelni działalności badawczej z zakresu historii polskiej fotografii.

Jerzy Piwowarski – fotograf i historyk fotografii. Wykładowca w Instytucie Sztuk Pięknych Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Publikuje artykuły i książki z zakresu polskiej fotografii artystycznej w okresie międzywojennym i latach późniejszych. Bierze udział w wystawach krajowych i zagranicznych: dotychczas przygotował 15 ekspozycji indywidualnych i uczestniczył w ok. 90 pokazach zbiorowych, gdzie jego prace uzyskały 9 nagród i wyróżnień (w tym 6 o charakterze międzynarodowym). 

Członek Stowarzyszenia Historyków Fotografii i Stowarzyszenia Historyków Sztuki.

Organizatorzy: Regionalny Ośrodek Kultury w Częstochowie, Jurajski Fotklub 

Galeria ARTFOTO, ul. Ogińskiego 13a, Częstochowa 
W poniedziałek 2 czerwca 2014 o godz. 19:00

rok-piwowarski-400 big