piątek, 22 listopad 2024

Spis treści

 

Optyka

Carl-Zeiss-Distagon_2,8_21Lustrzanki cyfrowe niepełnoklatkowe dają szansę tworzenia małogabarytowej optyki o dużej jasności i kątach widzenia, takich samych jak większe i cięższe obiektywy pełnoklatkowe. Większa jasność to sposób na plastykę głębi ostrości niemal identyczną, jak przy pełnym, małym obrazku i dodatkowo możliwość fotografowania przy niższym poziomie oświetlenia. Dodatkową znamienną cechą coraz częściej pojawiającą się w optyce jest stabilizacja obrazu pozwalająca fotografować z ręki przy czasach naświetleń o 3 lub 4 działki dłuższych niż czas graniczny.
Zobacz większeChwila wytchnienia i sposób na sprzedaż wyjątkowo tandetnych aparatów fotograficznych.
Warto w tym momencie zwrócić uwagę na bardzo solidną i poręczną optykę zoom Tokiny o dużej jasności: 16-50 mm f/2,8 IF ASPHERICAL, 50-135 mm f/2,8 IF oraz 11-16 mm f/2,8 IF ASPHERICAL. Oby okazały się tak dobre optycznie, jak są mechanicznie.
Optyczna stabilizacja obrazu coraz szerzej staje się domeną firm niezależnych. Coraz częściej znajduje zastosowanie w obiektywach klasy amatorskiej, takich, jak na przykład Sigma 18-125 mm f/3,8-5,6 DC OS HSM, Sigma 18-200 mm f/3,5-6,3 DC OS HSM, czy rekordowej krotności zoom Tamron 18-270 mm f/3,5-6,3 Di II VC.