Miesięcznik Foto należy do opiniotwórczego stowarzyszenia wydawców prasy fotograficznej TIPA (Technical Image Press Association)
TIPA
piątek, 21 września 2018

Nowe zoomy od Tamrona: 16-300 mm na APS-C i 28-300 mm na pełną klatkę
piątek, 07 lutego 2014 11:36    Drukuj Email

Tamron zaprezentował dwa zoomy  16-300 mm f/3,5-6,3 Di II VC PZD Macro kompatybilny z matrycami APS-C oraz  28-300 mm f/3,5-6,3 Di VC PZD dla aparatów pełnoklatkowych.

Model Tamron 16-300 mm f/3,5-6,3 Di II VC PZD Macroto aż 18,8-krotny zoom.

Po podłączeniu do aparatu z matrycą APS-C oferuje bardzo szeroki zakres ogniskowych - od odpowiednika 24 mm dla pełnej klatki po zakres tele odpowiadający ogniskowej 450 mm. W dodatku charakteryzuje się niedużą odległością ostrzenia (39 cm), co pozwala wykonywać zdjęcia makro przy powiększeniu 0,34x. Obiektyw waży 540 g przy wymiarach zaledwie 75x100 mm.

tamron-16-300mm

 

Nazwa:

Tamron 16-300 mm f/3,5-6,3 Di II VC PZD

Typ

superzoom do lustrzanek z matrycą APS-C

Konstrukcja

16 elementów w 12 grupach

Stabilizacja obrazu

optyczna, VC (Vibration Compensation)

Autofokus

tak, wewnętrzne ogniskowanie

Ogniskowa

16-300 mm (ekwiwalent 24-450 mm)

Otwór maksymalny

F3.5-6.3

Dystans min.

0,39 m

Przesłona

  • F3.5 - F22 (W)
  • F6.3 - F40 (T)
  • 7 listków

Mocowanie

Canon, Nikon, Sony

Powiększenie

0,34 x

Filtr

67 mm

Obudowa

uszczelniona

Wymiary

75 x 100 mm

Waga

540 g

 

Uniwersalny pełnoklatkowy Tamron 28-300 mm f/3,5-6,3 Di VC PZD waży tyle co 16-300 mm i jest równie kompaktowy - 74x96 mm. Charakteryzuje się nieco mniejszym powiększeniem 0,29x - ostrzy z odległości 49 cm.

Tamron 28-300 VC PZD

 

Nazwa:

Tamron 28-300 mm f/3,5-6,3 Di VC PZD

Typ

superzoom do lustrzanek pełnoklatkowych

Konstrukcja

  • 19 elementów w 15 grupach
  • 4 soczewki LD
  • 3 soczewki asferyczne
  • 1 soczewka UXR

Stabilizacja obrazu

optyczna, VC (Vibration Compensation)

Autofokus

tak, wewnętrzne ogniskowanie

Ogniskowa

28-300 mm

Otwór maksymalny

F3.5-6.3

Dystans min.

0,49 m

Kąt

75°23' - 8°15'

Przesłona

  • F3.5 - F22 (W)
  • F6.3 - F40 (T)
  • 7 listków

Mocowanie

Canon, Nikon, Sony

Powiększenie

0,29 x

Filtr

67 mm

Osłona

w zestawie, tulipanowa, mocowanie bagnetowe

Obudowa

uszczelniona

Wymiary

74 x 96 mm

Waga

540 g

 

Oba obiektywy wyposażone są w optyczną stabilizację obrazu i ultradźwiękowy silnik autofokusa "Piezo Drive". Kompaktowe obudowy, oferujące mocowanie filtrów 67 mm, są odporne na zachlapania. Oba obiektywy bedą  dostępne na mocowaniach Canon, Nikon i Sony.

 

 

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

( 0 Votes )
 
Gama obiektywów Tokina poszerzyła się o kolejny model z mocowaniem Sony α.
poniedziałek, 03 lutego 2014 22:20    Drukuj Email

W sprzedaży pojawił się zapowiadany obiektyw Tokina AT-X 11-16 PRO DX II z mocowaniem Sony α. Juz teraz wszyscy użytkownicy lustrzanek marki Sony bedą mogli przetestowac możliwości tego niezwykle popularnego modelu. 

Tokina 11-16 Sony 1920px

Tokina 11-16 Sony 2 1920px

Nowa Tokina udoskonalone powłoki antyrefleksyjne, które jeszcze skuteczniej chronią przed skutkami światła bocznego i gwarantują lepsze odwzorowanie barw. Mimo kompaktowych gabarytów i niewielkiej wagi, zaskakuje stałym światłem wynoszącym f/2.8 w całym zakresie ogniskowych. Dzięki temu świetnie nadaje się do fotografowania w słabych warunkach oświetleniowych. Model zaprojektowany został zgodnie z koncepcją Advanced Technology Extra. Oznacza to, że całą gamę obiektywów marki Tokina stworzono w oparciu o zaawansowaną konstrukcję optyczną składającą się z najlepszej jakości podzespołów i dostępnych technologii. W budowie nowej Tokiny wykorzystano dwie soczewki SD o bardzo niskim współczynniku dyspersji oraz dwa elementy asferyczne. Gwarantują one doskonały kontrast i ostrość oraz pozwalają skutecznie ograniczyć powstawianie aberracji chromatycznej. To, co wyróżnia wszystkie obiektywy marki Tokina, to wbudowany system One-touch Focus Clutch Mechanism. Jest to bardzo wygodny sposób przełączania się między trybem AF/MF. Służy do tego ruchomy pierścień nastawiania ostrości. Przełączanie go między pozycjami AF/MF zmienia parametry ustawienia autofokusa. Tokina AT-X 11-16 PRO DX II świetnie sprawdzi się również na rynku video HDSLR. Jest jedynym szerokokątnym obiektywem ze światłosiłą f/2.8 zaprojektowanym do pracy z lustrzankami formatu APS-C. Wykorzystując ten model do rejestracji obrazu filmowego, operator uzyska doskonałą jakość obrazu.α. 

 

Specyfikacja techniczna:

 

Ogniskowa

11mm – 16mm

Konstrukcja optyczna

13 elementów w 11 grupach

Kąt widzenia

104 do 82°

Minimalna odległość ostrzenia (m)

0.3

Maksymalna skala odwzorowania

1:11.6

Minimalna przysłona

f/2.8

Maksymalna przysłona

f/22

Listki przysłony

9

Rozmiar filtra (mm)

77

Wymiary (mm)

84x98

Waga

542g

Gwaranacja

2 lata

 

 

 

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

( 0 Votes )
 
Obiektywy pełnoklatkowe Samyang z mocowaniem Sony E
sobota, 01 lutego 2014 13:16    Drukuj Email

Samyang wprowadził do swojej oferty obiektywy z mocowaniem bagnetowym Sony E-mount full-frame. Producent poszerzył tym samym ofertę obiektywów małoobrazkowych kompatybilnych z najnowszymi aparatami Sony A7 oraz A7R.

Samyang zgodnie z zapowiedzią opublikowaną w październiku tego roku, wprowadził do sprzedaży pięć obiektywów pełnoklatkowych wyposażonych w mocowanie bagnetowe Sony E:

• Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC
• Samyang 24mm f/1.4 ED AS IF UMC
• Samyang T-S 24mm f/3.5 ED AS UMC
• Samyang 35mm f/1.4 AS UMC
• Samyang 85mm f/1.4 AS IF UMC

Samyang E-mount lenses 1 1000pxSamyang E-mount lenses 3 1000px Samyang E-mount lenses 5 1000px


Poszerzenie oferty obiektywów o ten rodzaj mocowania pozwoli wszystkim użytkownikom aparatów Sony serii Alfa i NEX wykorzystywać najwyższej jakości optykę bez dodatkowych adapterów. Obiektywy te przygotowano dla formatu 35mm, dzięki czemu idealnie współpracują nie tylko z aparatami wyposażonymi w matryce pełnoklatkową, najnowsze modele A7 i A7R, ale także z modelami opartymi na przetwornikach APS-C, m.in. NEX-7.

 

 

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

( 0 Votes )
 
AF-S DX NIKKOR 18–55MM F/3.5–5.6G VR II - PIERWSZY KROK W ŚWIECIE OPTYKI NIKKOR
czwartek, 16 stycznia 2014 00:46    Drukuj Email

Nikon przedstawił obiektyw AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II – wprowadzany na rynek razem z nową podstawową lustrzanką cyfrową Nikon D3300. NIKKOR 18–55 mm VR II to nadzwyczaj lekka wersja jednego z najbardziej popularnych uniwersalnych obiektywów firmy Nikon, który – jako obiektyw podstawowy – pozwala wiernie rejestrować codzienne życie. Zaawansowana konstrukcja optyczna zapewnia wyraźne i kontrastowe zdjęcia oraz filmy HD, a system redukcji drgań (VR) firmy Nikon umożliwia uzyskanie ujęć ostrzejszych niż było to dotąd możliwe.

4

„Obiektyw AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II firmy Nikon od dawna stanowi dla nowych posiadaczy lustrzanek cyfrowych Nikon atrakcyjny wstęp do świata optyki NIKKOR. Aby spełniać potrzeby szerokiego grona użytkowników, obiektyw musi być przystępny cenowo, uniwersalny. Nowy model jest ponadto zdecydowanie bardziej kompaktowy i przenośny niż jego poprzednik, dlatego stanowi krok naprzód, oferując lepszą jakość obrazu” – powiedział Zurab Kiknadze, kierownik produktu w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania firmy Nikon Europe.


Codzienne chwile
Wszechstronny obiektyw AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II sprawdza się w tworzeniu ładnych portretów i na wskroś dynamicznych scen – pozwala uchwycić to, co w danej chwili najważniejsze. Ten kompaktowy i poręczny obiektyw zapewnia zdjęciom i filmom HD żywe kolory i nadzwyczajną ostrość. Trzykrotny zoom optyczny ma uniwersalny zakres ogniskowych. Zapewnia dzięki temu odpowiednią perspektywę do wszelkich sytuacji zdjęciowych: od krajobrazów, przez wnętrza i portrety, po zbliżenia odległej akcji. Jest to świetny, lekki obiektyw do zabrania ze sobą w drogę.


Redukcja drgań
Mimo niewielkich wymiarów obiektyw został wyposażony w system redukcji drgań (VR) firmy Nikon. Zapewnia on wyraźne, nieporuszone obrazy, zarówno podczas szerokokątnych zdjęć przy słabym oświetleniu, jak i podczas dużych zbliżeń. Technologia VR firmy Nikon pozwala na stabilniejsze fotografowanie z ręki i umożliwia skrócenie czasu migawki nawet o cztery kroki bez rozmycia obrazu spowodowanego drganiami aparatu. Fotografowanie przy słabym oświetleniu często wymusza wydłużenie czasu otwarcia migawki, ale technologia redukcji drgań (VR) pozwala uzyskać ostre zdjęcia bez użycia statywu czy lampy błyskowej. Można także uzyskać ostrzejsze zdjęcia podczas fotografowania z dużym zoomem i w trybie makro.


Zaprojektowany do aparatów cyfrowych
Obiektyw AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II został zaprojektowany, by spełniać wygórowane wymagania fotografii cyfrowej i zapewniać niezmiennie znakomite rezultaty. Konstrukcja optyczna zawiera 11 elementów w ośmiu grupach, w tym soczewkę asferyczną, która minimalizuje aberrację sferyczną i inne formy dystorsji, a przy tym zapewnia wysoką rozdzielczość i duży kontrast. Kompaktowy cichy silnik falowy (SWM) firmy Nikon umożliwia ciche, szybkie i precyzyjne ustawianie ostrości, co jest szczególnie ważne podczas nagrywania filmów.


Nadzwyczaj wygodny
Ten prawdziwie uniwersalny obiektyw waży zaledwie 195 g przy długości jedynie 76 mm podczas użytkowania. Mechanizm chowania obiektywu sprawia, że po schowaniu mierzy tylko 59,5 mm. To idealny obiektyw dla początkujących posiadaczy lustrzanek cyfrowych: jest kompaktowy, lekki i wszechstronny.

 

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

( 0 Votes )
 
Panasonic Leica DG Nocticron 42,5 mm f/1,2 ASPH
poniedziałek, 13 stycznia 2014 16:35    Drukuj Email

Firma Panasonic zaprezentowała nowy obiektyw wymienny Leica DG Nocticron 42,5 mm f/1,2 ASPH POWER O.I.S. (H-NS043) do aparatów Lumix G zgodnych ze standardem Mikro Cztery Trzecie (odpowiednik w aparacie 35 mm: 85 mm). Ten zaawansowany obiektyw, oznaczony przez Leica Camera AG nową nazwą Nocticron, wyróżnia się maksymalną wartością przysłony f/1,2; układem optycznej stabilizacji obrazu (POWER O.I.S.) oraz trybem ciągłego autofokusu.


leica

 

Nowa konstrukcja obiektywu obejmuje 14 elementów w 11 grupach z dwiema soczewkami asferycznymi oraz jedną ED (o superniskiej dyspersji) i jedną UHR (o ultrawysokim współczynniku refrakcji). Soczewki asferyczne minimalizują zniekształcenia sferyczne, soczewka ED zapewnia ostrość i wysoki kontrast bez aberracji chromatycznej w narożnikach, a soczewka UHR umożliwia uzyskanie wysokich parametrów optycznych, jednolitej jakości zdjęcia od krawędzi po środek, a także zmniejszenie wymiarów obiektywu.
Popularna wartość ogniskowej 42,5 mm, typowa dla średniego teleobiektywu (odpowiednik 85 mm w aparacie 35 mm), doskonale nadaje się do robienia portretów z imponującym efektem stereoskopowym. Mając do dyspozycji także szybką przysłonę, użytkownicy mogą robić efektowne, kreatywne zdjęcia z miękkim fokusem. Dziewięć listków przysłony nadaje jej zaokrąglony kształt, który pozwala uzyskać atrakcyjny, łagodny efekt rozmycia obiektów w przypadku korzystania z dużego otworu przysłony. Robione tym obiektywem krajobrazy zachowują wyjątkowo naturalną perspektywę. Pierścień na obudowie obiektywu umożliwia ponadto bezpośrednie i intuicyjne sterowanie ustawieniami przysłony.
W obiektywie NOCTICRON 42,5 mm / F1,2 ASPH. / POWER O.I.S. zastosowano nanotechnologię powlekania powierzchni opracowaną przez Panasonic. Dzięki pokryciu powierzchni obiektywu powłoką o nanostrukturze i bardzo niskim współczynniku załamania światła znacznie ograniczono odbicia w całym zakresie światła widzialnego (380 nm–780 nm). Zapewnia to bardzo klarowne zdjęcia oraz radykalne ograniczenie ilości duszków i odblasków.

Charakterystyczna dla obiektywów o dużej jasności niewielka głębia ostrości zwiększa ryzyko powstawania nieostrych zdjęć wskutek nawet drobnego drżenia dłoni. Wbudowany w obiektyw LEICA DG NOCTICRON 42,5 mm optyczny stabilizator obrazu POWER O.I.S. skutecznie eliminuje niepożądane efekty nie tylko ruchów drobnych i szybkich, ale również dłuższych i wolniejszych. Tym samym ułatwia robienie bardzo wyraźnych zdjęć nawet przy słabym oświetleniu, np. po zmierzchu lub we wnętrzach.
Nowy obiektyw zawiera najwyższej klasy układ wewnętrznego ustawiania ostrości, który pozwala uzyskać znakomitą rozdzielczość i kontrast w zakresie od zbliżenia do nieskończoności. Dzięki zastosowaniu nowego silnika krokowego ustawianie ostrości przebiega cicho i płynnie zarówno podczas robienia zdjęć, jak i nagrywania wideo. Szczególnie wyróżnia się pod tym względem funkcja autofokusa w porównaniu z różnicowo-fazowym systemem AF podczas korzystania z szybkiego obiektywu z mniejszą wartością F. Po zamocowaniu obiektywu w aparacie z serii LUMIX G użytkownik może korzystać z szybkiego i precyzyjnego układu autofokusa z detekcją kontrastu (Contrast AF).

Wyrafinowana metalowa konstrukcja obiektywu LEICA DG NOCTICRON 42,5 mm / F1,2 ASPH. / POWER O.I.S. wraz z osłoną podkreślają prestiż marki LEICA. Niezawodne metalowe mocowanie wytrzymuje wielokrotne zakładanie obiektywu.

 

 

 

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

( 0 Votes )
 
Nikkor 35 mm AF-S f/1,8G FX
niedziela, 12 stycznia 2014 00:02    Drukuj Email

Nikon przedstawiłdługo  oczekiwany przez entuzjastów fotografii ulicznej obiektyw stałoogniskowy formatu FX — AF-S Nikkor 35mm f/1,8G. Charakteryzuje go duży otwór względny i układ optyczny zaprojektowany do współpracy z lustrzankami cyfrowymi o dużej rozdzielczości. Nowy obiektyw 35 mm rejestruje obrazy w sposób nadzwyczaj wyraźny i kontrastowy.

AFS 35 1 8Ga

Ten średnioszerokokątny obiektyw świetnie się nadaje do fotografii ulicznej, a także do portretów środowiskowych, krajobrazów i widoków miasta. Pomaga kadrować nietuzinkowo, pozwalając uchwycić kontekst tła bez uszczerbku dla prywatności fotografowanych osób. Lżejszy, bardziej kompaktowy i bardziej przystępny cenowo niż jego profesjonalny odpowiednik, Nikkor 35mm f/1.8G będzie z pewnością ulubionym obiektywem zapalonych fotografów chcących korzystać z klasycznej ogniskowej 35 mm.
Klasyczna estetyka, klasyczna ogniskowa

Nowy obiektyw Nikkor 35 mm f/1,8G pięknie rejestruje każdą scenę i każdy motyw: tętniące życiem ulice, portrety rodzajowe, krajobrazy za dnia i obrazy miasta nocą. Ogniskowa 35 mm, ceniona ze względu na sposób kadrowania obrazu, odcisnęła na fotografii niezatarte piętno. Każdy fotograf, który chce rejestrować energię i rytm życia ulicy doceni sposób, w jaki szerokie pole widzenia angażuje emocjonalnie widza i umieszcza go w samym środku akcji. Portreciści, którzy pragną przedstawić relację między fotografowaną osobą a jej otoczeniem, mogą fotografować z niewielkiej odległości i umieścić na zdjęciach zapewniające kontekst tło. Jasność, uniwersalność i poręczność nowego obiektywu Nikkor o nadzwyczajnej konstrukcji optycznej i niewielkiej wadze sprawi, że trudno będzie zostawić go w domu.

Jasny i ostry

Duży otwór względny f/1,8 tego obiektywu zapewnia wyjątkową kontrolę nad głębią ostrości, pozwalając na oddzielenie motywu od tła. Jak w przypadku innych obiektywów stałoogniskowych NIKKOR, przyłożono szczególną wagę do reprodukcji obrazu: bokeh jest okrągły i przepięknie gładki za sprawą okrągłej przysłony i dokładnej gradacji rozmycia obrazu od punktu ogniskowania do tła. Ponadto duży otwór względny pozwala fotografować z krótszym czasem otwarcia migawki i uzyskiwać wyraźne zdjęcia przy słabym oświetleniu. Zapewnia także jaśniejszy obraz w wizjerze, co pozwala na precyzyjniejsze komponowanie obrazu.

Znana jakość Nikkor

Nowy obiektyw Nikkor 35 mm f/1,8G został zaprojektowany tak, by w pełni korzystać nowoczesne matryce o wysokiej rozdzielczości. Zapewnia nadzwyczajną wyrazistość i wysoki kontrast całego kadru. Konstrukcja optyczna jest podobna do konstrukcji profesjonalnego obiektywu Nikkor 35 mm f/1,4G, dlatego punktowe źródła światła są reprodukowane z minimalną aberracją komatyczną, co pozwala na tworzenie niesamowitych zdjęć nocnych. Konstrukcja optyczna zawiera 11 elementów w 8 grupach i zawiera jedną soczewkę asferyczną i jedną soczewkę ze szkła ED. Zminimalizowano w ten sposób aberracje chromatyczne i uzyskano ostry, kontrastowy obraz. Za sprawą cichego silnika falowego (SWM) autofokus działa gładko, cicho i szybko, a minimalna odległość zdjęciowa to zaledwie 0,25 m.

Swoboda poruszania się

Lekki, kompaktowy i niedrogi obiektyw Nikkor 35 mm f/1,8G zasługuje na miejsce w torbie każdego wytrawnego fotografa. Dzięki mniejszemu ciężarowi i możliwości stosowania dłuższych czasów otwarcia migawki obiektyw ten może skłonić do odwiedzenia kilku ulic, na których wszystko się może zdarzyć. Obiektyw Nikkor 35 mm f/1,8G został zoptymalizowany pod kątem aparatów Nikon formatu FX, ale stanowi również świetną opcję dla fotografów korzystających z formatu DX, szukających jasnego obiektywu do rejestrowania klasycznych zdjęć z cudownie wiernymi kolorami i wysokim kontrastem.

W komplecie z obiektywem AF-S Nikkor 35mm f/1.8G znajduje się futerał na obiektyw CL-0915 oraz osłona przeciwsłoneczna HB-70.

 

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

( 0 Votes )
 
Sigma 18-200 mm f/3,5-6,3 DC Macro OS HSM
sobota, 11 stycznia 2014 23:53    Drukuj Email

SIgma Corporation zaprezentowała nowy obiektyw należący do linii Contemporary - Sigma 18-200mm f/3,5-6,3 DC MACRO OS HSM. Jest to udoskonalona wersja uniwersalnego obiektywu do lustrzanek cyfrowych. Głównym założeniem przy jego projektowaniu było zapewnienie wysokiej jakości obrazu w połączeniu ze zmniejszeniem gabarytów i wagi, zwiększając jednocześnie wygodę jego użytkowania w wielu fotograficznych sytuacjach.

ff7836f7d3b115c88b77e6c37b334d26 800

W porównaniu z poprzednim modelem 18-200 mm, średnica obiektywu uległa zmniejszeniu z 75,3 mm do 70,7 mm. Całkowita wielkość obiektywu uległa zmniejszeniu aż o 11% czyniąc go jednym z najmniejszych obiektywów typu ultra-zoom na rynku (rozmiarowo porównywalny z tzw. obiektywami kit-owymi).

Obiektyw wyposażony został w 4 szklane elementy SLD (Special Low Dispertion), które niwelują aberracje chromatyczne. Dodatkowo, elementy asferyczne pozwoliły na zmniejszenie dystorsji przy jednoczesnym zmniejszeniu wymiarów obiektywu.

Jedną z najciekawszych cech nowego obiektywu jest jednak możliwość fotografowania w ujęciach Macro. Minimalna odległość robocza wynosi bowiem 39 cm (od matrycy aparatu), a skala powiększenia wynosi 1:3. Umożliwi nam on więc wykonywanie wielu ujęć macro (np. akcesoria modowe, dania, aranżacje kwiatowe itp.) bez zmiany obiektywu. Bezkompromisowość w każdym aspekcie projektowania obiektywu przejawia się nawet w decyzji wygrawerowania nazwy obiektywu na przednim elemencie (zamiast naniesienia jej farbą), aby zapobiec odbiciom światła od liter podczas fotografowania z bardzo niewielkich odległości.

Obiektyw został wyposażony w ultradźwiękowy silnik HSM, który zapewnia szybkie działanie AF i niesamowicie cichą pracę. Dzięki najnowszemu algorytmowi AF, uzyskano znacznie płynniejszą pracę autofocusu. Optyczna Stabilizacja obrazu (OS) niweluje drgania aparatu, także przy zdjęciach macro, gdzie każde poruszenie jest natychmiast zauważalne.

Jako przedstawiciel nowej linii Contemporary, Sigma 18-200 mm f/3,5-6,3 DC MACRO OS HSM jest kompatybilna z urządzeniem Sigma USB DOCK, który to umożliwia na personalizowanie niektórych ustawień obiektywu pod własne preferencje oraz aktualizację oprogramowania. Korzystając z tego obiektywu możliwe będzie także skorzystanie z unikalnej usługi Zmiany Mocowania Obiektywu, dzięki czemu możesz cieszyć się wygodą jego użytkowania także po zmianie aparatu nawet na producenta innej firmy.

Sigma 18-200 mm f/3,5-6,3 DC MACRO OS HSM z mocowaniem Canon i Nikon pojawi się w sprzedaży w marcu 2014 (Sony i Pentax* w późniejszym terminie).  Sugerowana cena obiektywu wynosi 1590 zł.

 

Producent: Sigma
Model: 18-200 mm f/3,5-6,3 DC Macro OS HSM
Ogniskowa: 18-200 mm
Jasność: f/3,5-6,3
Maksymalna liczba przysłony: f/22
Kąt widzenia: 76.5-8.1 stopnia (dla matrycy 35mm)
Mocowanie: ♦ Canon EF-S
♦ Sony A (Konica/Minolta AF)
♦ Pentax K
♦ Nikon F (DX)
Budowa optyczna: 16 elementów/13 grup
Ustawianie ostrości: AF HSM
Stabilizacja: Tak
Minimalna odległość fotografowania: 39 cm
Liczba listków przysłony: 7
Skala odwzorowania: 1:3
Tryb makro: Tak
Średnica filtra: 62 mm
Osłona przeciwsłoneczna: Tak
Wymiary: 70,7mm x 86 mm
Masa: 430 g
Inne dane: Mocowanie Sony i Pentax nie posiadają wbudowanej stabilizacji obrazu.

 

*Mocowanie Sony i Pentax nie posiadają wbudowanej stabilizacji obrazu.

Informacja prasowa

 

Dodaj do:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    Wykop    Gwar
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

( 0 Votes )
 


Strona 9 z 17