Marcin Suder | |||
|
– „Afganistan. Pragnienie życia”Marcin Suder w 2009 roku za zaproszenie PAH spędził miesiąc w Afganistanie. Początkowo w Kabulu, następnie w odległych wioskach w Malistanie, Kapisie i Bamian. Fotografie ukazują ludzi, których spotkał podczas swojej wędrówki, m.in. dzieci pracujące na ulicy, uczniów szkoły dla niewidomych, wiejskie rodziny podczas codziennych zajęć. W Kapisie fotografował dzieci uczące się w szkołach bez ławek i szyb w oknach, w Bamian dziewczynki maszerujące godzinę do szkoły po śniegu. Wystawa, której organizatorem jest Polska Akcja Humanitarna i Studio Melon, powstała w ramach prowadzonej przez PAH kampanii „Akcja Edukacja”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem braku dostępu do edukacji podstawowej i analfabetyzmu wśród dorosłych w najbiedniejszych, zniszczonych wojną lub klęskami żywiołowymi krajach świata. W ramach kampanii zbierane są środki umożliwiające przeciwdziałanie tym problemom. Każde dziecko ma prawo się uczyć. Tymczasem wiele z nich nie może z tego prawa skorzystać - obecnie na całym świecie 72 miliony dzieci w wieku szkolnym nie ma takiej możliwości, a ponad 774 milionów dorosłych nie potrafi czytać i pisać. http://www.akcjaedukacja.pl/ „Test na solidarność” to inicjatywa polegająca na ogólnoświatowej wysyłce i dystrybucji pocztówek, które następnie zostają wypełnione przez nadawcę i odesłane na adres Fundacji Centrum Solidarności (FCS). Projekt nawiązuje nie tylko do 30. rocznicy podpisania Porozumień Sierpniowych i powstania „Solidarności”, ale przede wszystkim pokazuje, że potrafimy dzielić się solidarnością. Każda nadesłana do Fundacji pocztówka to 1 zł przekazany przez FCS na „Akcję Edukacja” Polskiej Akcji Humanitarnej. http://www.test.fcs.org.pl/, http://www.facebook.com/Testnasolidarnosc.Atestofsolidarity Galeria Pionova, Gdańsk, ul. Olejarna 2, wystawa czynna od 17 do 31 sierpnia, http://www.eurekamedia.info/index.php?id=163 Fot. Marcin Suder: Uczennice szkoły w Sabzak w drodze do domu. ( 0 Votes ) |
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.