według Komputronik SA
Nieco ponad 680 zł na cyfrowy aparat kompaktowy i niemal 2300 zł na lustrzankę przeznaczali średnio polscy klienci w maju br. - wynika z najnowszych danych internetowego sklepu Komputronik.pl. Do najchętniej kupowanych marek zaliczały się: BenQ, Canon oraz Nikon w przypadku kompaktów oraz Nikon i Canon w segmencie lustrzanek. Polscy użytkownicy aparatów cyfrowych zadowalają się zwykle modelami, które umożliwiają wykonywanie zdjęć w rozdzielczości …
według Komputronik SA
Nieco ponad 680 zł na cyfrowy aparat kompaktowy i niemal 2300 zł na lustrzankę przeznaczali średnio polscy klienci w maju br. - wynika z najnowszych danych internetowego sklepu Komputronik.pl. Do najchętniej kupowanych marek zaliczały się: BenQ, Canon oraz Nikon w przypadku kompaktów oraz Nikon i Canon w segmencie lustrzanek. Polscy użytkownicy aparatów cyfrowych zadowalają się zwykle modelami, które umożliwiają wykonywanie zdjęć w rozdzielczości 10 lub 12 milionów pikseli. Użytkownikom wystarcza ponadto najczęściej 3- lub 4-krotny zoom optyczny. Przekątna ekranu LCD wynosi od 2,7 do 3 cali.
Najbardziej popularne aparaty cyfrowe w maju br. według Komputronik.pl to:
1. BenQ C1035 (kompakt),
2. Canon PowerShot A3100 IS (kompakt),
3. Nikon CoolPix P100 (kompakt),
4. Nikon D3000 (lustrzanka),
5. Canon EOS 550D (lustrzanka).
Według danych CRN w 2009 r. na polskim rynku nabywców znalazło około 1,2 mln aparatów cyfrowych. Bardzo wyraźnym trendem był wzrost sprzedaży lustrzanek. Ich udział w rynku zwiększył się o 30 proc. To oznacza, że lustrzanki zajmują już blisko 1/6 rynku cyfrówek. Według specjalistów dzieje się tak z dwóch podstawowych powodów. Po pierwsze ceny aparatów z wymiennymi obiektywami są konkurencyjne w stosunku do kompaktów z wyższej półki, a po drugie rosną wymagania klientów odnośnie możliwości technicznych sprzętu.