WWA JEST FUNKY w czerni i bieli | |||
|
Dialog trzech pokoleń fotografów o stolicy – wystawa zdjęć Tadeusza Rolkego, Chrisa Niedenthala, Krzysztofa Pruszkowskiego, Kacpra Krajewskiego, Ludwika Lisa i Pawła Tarasiewicza
Pośród fotografii znajdą się też wybrane cytaty z wywiadów z bohaterami albumu „WWA”, przeprowadzonych przez Urszulę Bieniecką i Stanisława Hebę. Na wystawie WWA JEST FUNKY w czerni i bieli swoje fotografie zaprezentują: Tadeusz Rolke – Jeden z najbardziej znanych i utytułowanych polskich fotografów. Uważany jest za prekursora polskiej fotografii reportażowej. Ważnym tematem jego zdjęć stała się stolica – znane są jego fotografie dokumentujące jej życie artystyczne oraz losy mieszkających tutaj Cyganów. Współpracował z wieloma polskimi i zagranicznymi tytułami, jak „Gazeta Wyborcza” „Stolica", „Świat, „Ty i Ja", „Przekrój”, „Stern", „Die Zeit" czy „Der Spiegel". Prowadzi warsztaty dla młodych dziennikarzy i fotoreporterów, m.in. na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Swoje zdjęcia pokazywał na wielu wystawach w Polsce i Europie. Laureat licznych nagród i wyróżnien, został odznaczony medalem Gloria Artis.
Kacper Krajewski – Zaczynał w latach 70. od rysunku i dziennikarstwa, przygodę z fotografią zaczął od zapisu realiów stanu wojennego. Swoje prace z tamtego okresu publikował w paryskim wydawnictwie „Kontakt”, magazynach „Liberation” i „La croix”. Zdjęcia Warszawy opublikował w wydanym w Szwecji albumie „Warszawa-impresje bez retuszu”. Był fotoreporterem „Życia Warszawy”, publikował też w tytuach takich jak „Wprost”, „Polityka”, „Twój Styl” oraz prezentował na licznych wystawach w kraju i za granicą. Jest właścicielem kultowej warszawskiej kawiarni Antrakt.
Krzysztof Pruszkowski - Z wykształcenia architekt, fotografią zajął się w latach 70. Jego najbardziej znane cykle to: „Barierka” (1977) , pokazująca manipulacje, jakim podlegają mieszkający wielkich miast i „Alexander” (1978) – skłaniająca do refleksji historia paryskiego kloszarda. Od lat 80-tych używa autorskiej metody zwanej „fotosyntezą”, która polega na wielokrotnym nakładaniu na siebie zdjęć o podobnej tematyce wykonanych w niewielkich odstępach czasu. W ten sposób obiekt pozbawiony zostaje ostrego konturu, nabierając tajemniczości.
Wystawa w Galerii Muzeum Drukarstwa Warszawskiego w budowie, ul. Marszałkowska 3/5 Wystawie towarzyszą liczne wydarzenia Fundacji Amondo Films - spotkania z twórcami, projekty filmowe i pokazy. Skrócony program: Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny!Szczegóły na: www.facebook.com/amondofilms ( 0 Votes ) |