Jodi Bieber w Polsce
Już 14 lipca, na zaproszenie firmy Virako, przyjeżdża do Polski Jodi Bieber, laureatka World Press Photo 2011.
Sławę przyniosło jej zdjęcie młodej Aishy z Afganistanu, okaleczonej przez męża. Trafiło ono na okładkę Time w sierpniu 2010, a Bieber przyniosło World Press Photo. …
Jodi Bieber w Polsce
Już 14 lipca, na zaproszenie firmy Virako, przyjeżdża do Polski Jodi Bieber, laureatka World Press Photo 2011.
Sławę przyniosło jej zdjęcie młodej Aishy z Afganistanu, okaleczonej przez męża. Trafiło ono na okładkę Time w sierpniu 2010, a Bieber przyniosło World Press Photo. Bieber
już wcześniej zdobyła wiele nagród w światowych plebiscytach. Jest autorką ponad 10 wystaw indywidualnych oraz uczestniczką kilkudziesięciu grupowych. Jej prace znaleźć można w galeriach we Francji, Włoszech, RPA. Jest także cenionym wykładowcą uczelni artystycznych.
Jodi Bieber pochodzi z Johannesburga w RPA. Studiowała tam fotografię w Market Theatre. Następnie wzięła udział w programie szkoleniowym dla fotografów organizowanym
przez Star. Była asystentką m.in. Kena Oosterbroeka, ale szybko rozpoczęła samodzielną pracę dla tego tytułu. Wkrótce zaczęła zdobywać nagrody za swoje zdjęcia. Dla Star dokumentowała zamieszki w RPA i pierwsze demokratyczne wybory w tym kraju. W 1996 r. wyjechała na World Press Masterclass do Amsterdamu. Był to moment przełomowy
w jej karierze. Od tego czasu zaczęła pracować jako freelancerka dla największych gazet
i magazynów np. dla New York Times. Pracowała również z organizacjami non profit – Lekarze bez Granic.
W latach 1994–2004 Bieber skoncentrowała się na swojej ojczyźnie. Fotografowała młodych ludzi żyjących na obrzeżach społeczeństwa południowo-afrykańskiego. Prace te finalnie znalazły się w albumie Between Dogs and
Jodi Bieber przyjeżdża do Polski, aby wykonać 12 fotografii do wyjątkowego kalendarza wydawanego przez firmę Virako. Będzie to już czwarta edycja tego wydawnictwa, z którego dochód ze sprzedaży przeznaczony jest całkowicie na cel charytatywny -wsparcie świetlic środowiskowych.
Pierwszy kalendarz stworzył duet fotograficzny Joanna Pawłowska i Filip Maranda. Drugą edycję zdobiły grafiki Janusza Kaniewskiego, ostatni rok to zdjęcia wykonane przez Chrisa Niedenthala. Kalendarz oparty jest na idei fotografii kolekcjonerskiej, a wydawca dużą wagę przywiązuje do wartości artystycznej i estetycznej. Szatę graficzną corocznie opracowuje Janusz Kaniewski, jeden z najbardziej znanych w świecie polskich designerów, twórca m.in. nowego logo Fiata, twarzy Ferrari California, Lanci Delta.
„Współpraca takiego duetu jak Jodi Bieber i Janusz Kaniewski zapowiada wyjątkową przygodę artystyczną. Wierzę, że powstanie niezwykłe wydawnictwo, które docenią wielbiciele sztuki i wyrafinowanego designu”- mówi Krzysztof Witkowski, pomysłodawca kalendarza i Prezes Virako.
J
odi spędzi w Łodzi prawie dwa tygodnie i to właśnie w tym mieście wykona 12 zdjęć na potrzeby kalendarza Virako: 8 z nich przeznaczy także do swego międzynarodowego projektu Individualism, zaś 4 powstaną wyłącznie, aby uświetnić karty kalendarza. Projekt Jodi Biber oparty jest na próbie uchwycenia osobowości ludzi, którzy wyróżniają się z tłumu i którzy przyciągają uwagę artystki. Łódzkie plenery będą jedynym miejscem
z Polski, które zostanie zaprezentowane na wystawie oraz w albumie pod tym samym tytułem.
Tel: 22 32 13 702, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Polub nas na http://www.facebook.com/KalendarzVirako
Virako sp. z o.o. to łódzki deweloper, który posiada duże doświadczenie realizacji inwestycji budowlanych. W maju 2009 Virako zakończyło budowę Forum 76. Business Centre, pierwszego w Łodzi biurowca klasy „A”, o łącznej powierzchni 12 000 mkw., mieszczącego się u zbiegu alei Piłsudskiego z ulicą Kopcińskiego. Do najemców Forum76 należą m.in. Deloitte, Bank Zachodni WBK, Bank Millenium, Bank HSBC, Magellan oraz Provident Polska.
Janusz Kaniewski jest wykładowcą Royal College of Art w Londynie i turyńskim Istituto Europeo di Design, gościnnie wykładał także na polskich uczelniach w Gdyni, Warszawie i we Wrocławiu. W tym roku artysta rozpoczął pierwsze, autorskie warsztaty, które są zalążkiem szkoły Designu. W styczniu doczekał się otworzenia swojej pierwszej galerii, obecnie znajdującej się przy ul. Śródziemnomorskiej 27, a w planach ma także kolejne butiki - galerie w Wiedniu, Paryżu, Turynie i Wenecji.
Swoją karierę rozpoczął od studiów na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, skąd przeniósł się do Włoch. Został tam wyłowiony przez Pininfarina, włoskie biuro projektowe specjalizujące się w tworzeniu samochodów koncepcyjnych i poszukujące młodych talentów. Odtąd rozpoczęła się jego współpraca z największymi koncernami samochodowymi na świecie. Jest specjalistą od „nadawania wyrazu twarzy” takim markom jak Lancia, Ferrari czy BMW. Jako przedmiot swoich projektów wybrał obszary dla człowieka najbardziej emocjonalne i zarazem nieracjonalne. Pomysł butów narciarskich Rossignol mistrza świata Hermanna Maiera powstał w jedną noc – buty wygrały Puchar. Niewątpliwą receptą na sukces tego „człowieka renesansu” jest jego umiejętność połączenia użyteczności produktu z jego niepowtarzalnym charakterem i jego twarzą.