Drukuj
Kategoria: FOTOGRAFIA CYFROWA
Odsłony: 6170
FOTOGRAFIA CYFROWA 9/2009W najnowszym numerze:

• premiery 16 aparatów cyfrowych

• cyfrowe ramki do prezentacji zdjęć i nie tylko - wademekum kupującego i przegląd rynkowej oferty,

• testy aparatów: Sony A330, Olympus mju-9000,

• test telefonu Samsung Ultra Touch,

• rynkowe nowości, konkursy i podręczny słownik

Zobacz większe!Gorący koniec lata

Wakacje się skończyły, czas zacząć oglądać zdjęcia, oczywiście naj­ważniejsze są odbitki lub wydruki. Ale gdy mamy do czynienia z fotografią cyfrową siłą rzeczy wszystkich ciągnie do prezentacji bardziej nowoczesnych. A temu służyć mogą cyfrowe ramki, o których piszemy w tej edycji wademekum kupującego. Każdy znajdzie tam informacje, które pomogą zdecydować się na najbardziej optymalny zakup.

Tymczasem w fotograficznym świecie zawrzało. Teraz dopiero widać jaką bolączką jest napięty harmonogram wydawniczy. Premiery nowych modeli aparatów cyfrowych – kompaktów, lustrzanek i tych trzecich odbywają się niemal co drugi dzień. W tym numerze „Fotogra­fii?Cyfrowej” prezentujemy pierwsze wrażenia z fotografowania Sony?a550 – a przecież są jeszcze dwa nowe modele, w tym pełnoklatkowa Sony a850 i dwa kompakty Sony, w których po raz pierwszy zastosowana została matryca Exmor R CMOS, znana z kamer cyfrowych. Znamy już nowe modele Canona – kompakty i lustrzankę oznaczoną symbolem EOS 7D. Nowy aparat zaprezentował też Panasonic – to kolejny model z palety Micro Cztery Trzecie, tym razem GF1. Fotografuje, potrafi filmować w systemie HD i jest przeznaczony dla miłośników przedmiotów eleganckich.

Zaprezentowaliśmy 16 premierowych aparatów fotograficznych, co najmniej kilka stoi w kolejce, bo dzień premiery nastąpił zbyt późno. Co?to oznacza dla przeciętnego fotoamatora? Ano przede wszystkim to, że oferta miast się kurczyć ze względu na kryzys, nieustannie się po­szerza. Tym samym starsze modele powinny tanieć, by zrobić miejsce dla nowych, mamy do czynienia z coraz bardziej zaawansowaną technologią, a wybór jest niesłychanie bogaty. Tyle teoria.

Praktyka spotkania klienta ze sprzedawcą jest może bardziej brutalna, trzeba wiele wysiłku, by kupujących przekonać do produktu. A udaje się ta sztuka niewielu firmom, co potwierdzają badania rynkowe.

Pozostałym trzeba życzyć równie wielkiej determinacji, bo życie (i rynek) nie znosi próżni, na miejsce w pierwszym szeregu czeka niecierpliwa kolejka.

Zbigniew Włodarski

spis treści


W NUMERZE

Zobacz większe!FAKTY — str. 5

• BenQ MK2442 LCD TV • Dyski Western Digital na potrzeby rynku audio-wideo • Drukarki od Brothera • Nowa seria telewizorów HDTV od Funai • Nowy firmware do przeglądarek Epson Photo­viewer serii P • Seria Epson Stylus SX510W • Nokia Booklet 3G

OPINIE — str. 8

• iiyama B1906S • Kensington Universal Multi-Display Adapter K33928 • Czytnik Transcend P8 • Lenspen – zestaw do czyszczenia • Laminator GBC QuickStart H320 • Smartfon HTC Touch2 • Torba Aimer SLR 2 • Warstwy w Pho­to­shopie • Naprawdę duże zdjęcia • Samsung SyncMaster F2380 • Photoscope 3.4 • Photoshop.com – nie tylko wirtualny dysk

PREMIERY

Sony a – lustrzanki ze średniej i wyższej półki — str. 12

Kompaktowa (r)ewolucja Samsunga — str. 16

Rodzina aparatów COOLPIX — str. 18

Premiery Pentaxa — str. 21

Casio Exilim — str. 24

APARATY

TEST Sony A330 – fotografowanie łatwe i przyjemne — str. 36

TEST Olympus mju-9000 z superzoomem — str. 32

SPRZĘT

Cyfrowe ramki – wademekum kupującego — str. 38

TEST ALTA 204 AP firmy Vanguard — str. 52

Dwie drukarki z serii SELPHY — str. 60

TELEFONY

Samsung Ultra Touch – kolejne 8 megapikseli — str. 54

Nokia N86 8MP — str. 57

WIDEO

Canon LEGRIA – dwie nowe kamery z pamięcią flash — str. 58

WARSZTAT

Poprawiamy cyfrowy portret — str. 62

KONKURSY

Fotokreacje — str. 64

Wolność— str. 70

SŁOWNIK — str. 72